1/3/2008
Ayer se inauguró la exposición El románico y el Mediterráneo, comisariada por el coruñés Manuel Castiñeiras, que fue profesor de la Universidade de Santiago y en la actualidad es jefe del departamento de románico en el Museo Nacional de Arte de Cataluña.
Castiñeiras asegura que la muestra abierta ayer supone «a primeira realizada en Cataluña desde 1961 sobre románico». Ofrece piezas llegadas de Estados Unidos, Inglaterra, Francia, Italia y también exhibe una procedente de San Paio de Antealtares, en Compostela. Según Manuel Castiñeiras, «a exposición quere reforzar a importancia da colección do museo, que está máis orientado aos murais». El que fue profesor en la USC asegura que el románico gallego «é ben coñecido fóra, aínda que precisa de mellores coidados». Asegura que uno de los problemas para la conservación está en la «dispersión de tantas igrexas en Galicia» y considera necesario «afondar nas políticas de protección». Según Castiñeiras, el románico supone para Galicia «explicar un momento de esplendor, o seu momento histórico máis importante. «Os sinais de identidade galegos non serían fácil de entender sen o románico e sen ese momento da historia», aclara y asegura que no existe nada «parangonable en Europa á Catedral de Santiago», por lo que «a esta riqueza de patrimonio non se pode contestar con falta de atención».
Castiñeiras confía en que la restauración del pórtico de la Gloria «desvelará algúns dos segredos que aínda garda este conxunto». Además, cree que, cuando se finalice esta recuperación que considera imprescindible, «seguramente quedemos ante o conxunto policromado máis importante do mundo».
Castiñeiras estima necesaria una nueva interpretación del románico, «unha nova visión que o deixe moi ligado á mundo clásico». Según el historiador, es necesario «cambiar a visión simplista e xeométrica que se ten» de este estilo.
Tomado de: http://www.lavozdegalicia.es/cultura/2008/03/01/0003_6612913.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario